lördag 5 september 2009

Med siktet inställt på jul!

Ja, nu är "hösten" avklarad och vi har packat ur logen inför vintern. Det känns åter igen lite vemodigt - och vår lilla gårdsbutik blev tyst och tom när de sista besökarna hade gått.
Vår första säsong är nu helt avklarad och vi kan se tillbaka på en underbar sommar! Det blev en fin avslutning med dagens höstöppet. Så roligt att en sista gång kunna njuta av drömmen innan vi mer eller mindre går i ide en stund....
TACK alla ni som tittat in till oss - varje helg en del av er - och lämnat avtryck i form av sann glädje och uppskattning över vår lilla Lavendeldröm. Ni är bara bäst!
Nu siktar vi in oss på julöppet någon gång i adventstider, och tills dess är det mycket som ska lackas, målas, piffas och bindas...

Vi ser fram emot en ljuvlig höst med allt som hör till. En färgrik tid, även för oss som går runt i ett vitt skimmer!
Dessutom har vi ju ett helt lager att fylla inför nästa sommar!

Vi ses!
Kram från AnnaKarin & Jenny


Min allra snyggaste o färgrika kollega Jenny visar sin bästa sida! =)

Våra fantastiska tvålar från Lilla Bruket gjorde succé! De går självklart att beställa via mail. Priset är 79:-/st.

Våra vackra damer med gammal klämma till kostar 45:-/st.

Våra kära grannar på Wävle odlar champinjoner på ekologiskt vis och fanns på plats hos oss idag! Tack för en trevlig dag Bea!

Jenny har sytt en ursnygg sjal att drapera över axlarna nu när dagarna känns lite kyligare. Vi återkommer angående valbara tyger och färger inom kort!

Irenés alltid lika populära och goda saft är denna gång kokad på svarta vinbär. Mmmmm...

Vi hade dekorerat med hjälp av höstens frukter och färger. Tänk vad lite rönnbär kan förvandla ett rum.

Eukalyptuskransar till försäljning. Doftar otroligt gott och har en perfekt blekgrön nyans med stänk av silver i ytan....

7 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Åh, vad mysigt det ser ut hos er! Tänk, vad mycket fint det finns ute i naturen nu att dekorera med. Sjalen ser jättehärlig ut, ska bli spännande att se mer av den sen. Jag har dille på sjalar just nu, köpte flera stycken på stan igår och även garn så nu stickas det för fullt igen. Ser att vi även har köpt likadana tunikor på KappAhl, jag föll också för den dimrosa och mullvadsfärgade.
Synd att jag inte hann åka till er igen, vi får väl se hur det är när ni har julöppet om jag lyckas svänga förbi då.
Ha det så gott nu och ta hand om er.
Varma kramar från Carina

Home No.1 sa...

hej Svejs i stugan!
Gud vad mysigt det ser ut i butiken, och sjalen ser sååå härlig ut som jenny har gjort.
Lite vedmodigt för er att stänga förstår jag....jag måste försöka och ta mig till er och hälsa på men jag får väl skjuta det på nästa år, man hinner ju för sjutton inte med!
Ha en skön helg hälsa Jenny=) kram Annica.

Marita sa...

Hej! jag hade verkligen velat titta in till er sista dagen för sommaren, men det blev sjuksängen för mig. Nu ser jag fram emot när ni ska ha julöppet!!
Kram, Marita

♥ Affi ♥ sa...

Vad fint ni har i er gårdsbutik! Skulle gärna besöka er när ni har julöppet. Lite långt att åka från Åkersberga bara men det verkar helt klart vara värt resan!
Kram

Njut i din trädgård sa...

Butiken är så lååångt bort så jag tackar för bloggen.

Blåbär och Mjölk sa...

Hej Jenny
Oj så mycket fiiint ni har! jag blir så glad över era bilder. Och ser så fram emot Julen! Ska bli kul att se vad ni har att bjuda på då..!
Spännande!
Stor kram och trevlig helg på er!
/Åsa.

Inspiration i vitt sa...

Hej goa tjejer, så vedmodigt på nåt vis att stänga igen men nu väntar väl förberedelser för er inför advent och jul. Finns det nåt mysigare än julmarknad, dofterna ,känslan , klappar , stämmning mmmmm så ljuvligt. Kan bara tänka mig vad fint ni kommer att göra framöver.
Kramar i massor/Ingela.