lördag 8 augusti 2009

Augustistämning i gårdsbutiken!

Alldeles nyplockade kantareller.


Finaste rönnbärskransen för riktig sensommarstämning.
***
I helgen kan man i gårdsbutiken inhandla nyplockade kantareller för 30:-/l och så nyfångade okta svenska kräftor för 250:- kg, kokta efter vårt alldeles egna smarriga recept. Vill man inte njuta av dessa delikatesser men ändå känna på augustistämningen så finns det rönnbärskransar. Vi håller öppet lö-sö kl.12-16.
Hjärtligt välkomna!
Jenny och AnnaKarin

3 kommentarer:

Vardagslycka sa...

Åh, vad jag önskar att jag kunde hinna en sväng till er innan ni stänger för säsongen! En rönnbärskrans vill jag gärna ha! Jag plockade lite rönnbär och började på en krans i förra veckan men sen räckte inte tiden till... Vore så mycket enklare att köpa en av er.
Tack snälla ni för allt rart ni har skrivit om Slottsboden, jag sitter här och rodnar.
Ha en riktigt bra dag!
Kram, Carina

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan på er!
Så det är dags att stänga för säsongen. Ja tänk om man kunde titta förbi er...
Det är en jättefin rönnbärskrans!
Jag brukar också göra sådan varje år. Mina rönnbär är fortfarande gröna. De är på gång att börja mogan. Så snart kan jag också sätta igång och binda krans. Det är så kul!
Såg en bild i tidningen Drömhem. Där hade de bundit en krans av omogna rönnbär. Så kransen var härligt grön med dess omogna bär och gröna blad. Snyggt faktiskt! Om jag inte kan vänta på de röda bären. Så tar jag de gröna! Haha.
Önskar er fina dagar...!
Kram / Åsa.

Daniel sa...

När vi kommer hela bunten från Finland över så lovar vi komma å hälsa på!

Häääärligt!!