onsdag 5 augusti 2009

På besök hos Slottsboden...

I ett mysigt rött hus ligger butiken Slottsboden.


Så enkelt och så rart!


Romantiskt mys-pys i soffan.


Många fina glasburkar fanns det. Hade svårt att välja...


Och så små rara lavendelvingar :)
***

För några veckor sedan (herregud vad tiden rinner iväg!) så besökte vi trevliga Carina i Slottsboden vid Strömsholms slott. En riktig liten pärla! Vi var inte direkt ensamma där... en hel hop turister ville också komma och spana på det fantastiskt belägna slottet och shoppa i Carinas lilla butik. Jag bestämde mig efter mycket velande för två stycken finfina glasburkar med lock som nu pryder sin plats i köket. Insåg när jag kom hem att jag naturligtvis borde köpt fler, så det får bli ytterliggare en utflykt till hösten. Dessutom lyckades jag inte få med mig AnnaKarin vid besöket och hon är ju väldigt sugen på att åka dit så då är jag ännu mer ursäktad ;).

***

Vi kommer att ha gårdsbutiken öppen lö-sön 12-16 i helgen då det nu börjar lugna ner sig och många börjat jobba igen. Nästa helg blir den sista som vi har öppet för sommaren. Vi kommer fortsätta med bloggen under hela hösten så besök oss gärna här! Till jul blir det naturligtvis julöppet med allt mys-pys och stämning man kan tänka sig så här ute på landet. Vi har redan införskaffat rekvisita, men den är ju hemlig förstås...


Kram på er!

Jenny






Inga kommentarer: